Herstelplan meerderheid oneerlijk

Op 29 mei 2020

Niet alleen bij de Wellense Middenstandsorganisatie schoot de demarche van burgemeester Robeyns maandag in onze krant in het verkeerde keelgat. Ook bij N-VA Wellen zijn ze ‘not amused’.

Ook Gerry Briers (N-VA) is verontwaardigd: “In het plan Robeyns is er een gebrek aan toekomstvisie. Waarom wil de burgemeester zelf een systeem opstarten terwijl dat van de Middenstandsorganisatie al bestaat én goed draait?” Briers zucht. “Waarom moest dat nu per sé weer éérst in de krant voor het op de gemeenteraad komt? Ik vang op dat het overleg met de Middenstand niet veel te betekenen had. Er was geen communicatie, geen kans om een uitleg te geven.” Concreet betreurt de Wellense N-VA dat de cadeaubon per gezin wordt geschonken en niet per persoon. “En waarom niet gekoppeld aan een aankoopverplichting? Waarom niet combineren met de ‘Shop-in-Wellen’ kaart? Dit systeem bestaat al en werkt goed”, benadrukt Briers.

Verder ziet de partij een promotiebudget van 5000 euro ‘vervliegen’ naar drie keer één bladzijde in ‘de Kern’, terwijl er ook een uitgave bestaat van de Middenstand zelf. De partij zal op de gemeenteraad duidelijkheid eisen over de bedragen zoals het budget voor de braderie, over de E-Shop en het loket Lokale Economie. Ook de toerismebon zal onder de loupe worden genomen. Gerry Briers vindt het tenslotte een gemiste kans om de twijfelende handelaars mee op de kar te krijgen. Hij staat achter het goed draaiende systeem van de Middenstandsorganisatie. “Robeyns heeft hier een mooie kans laten liggen om ons prachtige dorp écht te verenigen”, besluit hij.

Bron : HBVL dd 29/05/2020